2024-02-01

Pressrelease ParkChargePay levererar betalsystem till Preem för EV laddning

Pressmeddelande 2024-02-01

ParkChargePay - Innovativ betallösning för Elbilsladdning i samarbete med Preem.

Stockholm 2024-02-01 – Idag introduceras en banbrytande betallösning för elbilsägare, som förenklar och effektiviserar laddningsprocessen. Den nya betalenheten för flera ladduttag erbjuder bekväm och sömlös betalning med kontokort. Betallösningen kräver inget medlemskap eller mobil app, välj önskad produkt, blippa ditt kort, kvittot skickas elektroniskt till kundens e-post eller hämtas online i efterhand.

Under vintern kommer ParkChargePay i nära samarbete med Preem introducera TouchPayGo enheten för DC laddning, inledningsvis på 2st laddare med totalt 4st ladduttag. DC laddarna samt betalenheten är monterade på en mobil plattform som inledningsvis placeras i Mora under februari månad 2024. Vår gemensamma förhoppning är att elbilsförare ska uppleva en snabb och enkel kortbetalning vid laddning av sitt fordon, utan krav på medlemskap eller förregistrering.

”Vi vill erbjuda våra kunder en betalningslösning som är snabb, smidig och säker. Möjligheten för kunderna att enkelt betala med kort och ladda utan att behöva något speciell app eller medlemskap är extra värdefullt. Detta blir ett viktigt komplement till att starta laddning med vår app eller företagskort. Vi kommer att testa ParkChargePay-lösningen på en mobil Preem-laddstation som kan användas på olika platser med begränsad rådighet över mark, långa leveranstider för elanslutning och i samband med olika evenemang” säger Tobias Henmark, Seniorrådgivare i Preems team för e-mobilitet.

Läs hela pressreleasen här

Se vår film om ParkChargePay här