hej

Nytt underhållsavtal med AB Storstockholms Lokaltrafik

Pressrelease Järfälla 2018-10-23
Modulsystem Sweden AB har tecknat avtal med AB Storstockholms Lokaltrafik rörande drift och underhåll av samtliga automatspärrar och spärrluckor i SL’s tunnelbane- och pendeltågsstationer samt färjeterminaler vid Djurgårdsfärjan. Det nya avtalet gäller fr.o.m. 16 oktober 2018 och innebär att Modulsystem tar ett helhetsansvar för förvaltning av och funktionen i automatspärrarna. Resenärerna ska kunna passera spärrarna smidigt och säkert samtidigt som intäkter säkerställs för SL. Genom att Modulsystem förvaltar spärrarna och samarbetar proaktivt med andra inblandade aktörer ska detta uppfyllas.

- Det är glädjande och väldigt inspirerande att få den här typen av uppdrag där vi får möjligheten och visa vår kompetens i en så resenärsnära och föränderlig miljö som kollektivtrafiken i Stockholm är.

Avtalet är på fem år med möjlighet till förlängning i upp till nio år i sin helhet och är värt ca 100-150MSEK.

Vid frågor kontakta Torbjörn Henryson / Marketing Director +46 (0)8 506 301 15 / +46 (0)708 774118 trh@modulsystem.se

Ladda hem pressereleasen i sin helhet i PDF via länken nedan.

Modulsystem Sweden AB

Veddestavägen 17